Utbränd eller överansträngd

Nu är det mycket alltså, oj oj oj.

Har två teaterpjäser igång, en som regissör och en som skådespelare.

"Så levde dem lyckliga" är en musikteater i två akter om hur det gick för kända sagofigurer efter det att orginalsagan slutade. Det är Triangelteaterns tisdagsgrupp som spelar den. Det går bra nu och snart är det dags att spela på festivalen i Jönköping. Sen blir det Kalmar teater två kvällar. Då tycker jag ni ska komma och titta.

"Dracula" är den klassiska sagan som pjäs. Den spelas av måndagsgruppen i Triangelteatern. De har också premiär i Jönköping för att sedan fortsätta i Kalmar.

Sen har jag skrivit och regisserar en revy. Åter igen har jag haft det mödosamma men roliga arbetet att sätta upp en revy på Slottsskolan i Borgholm. I år är det Hollywoodfruarna som står för mellansnacket och robinson som står för stommen i showen. Den har premiär i början av juni på Folkan i Borgholm. Kom och titta.

Som om inte det var nog regisserar och spelar även en mindre roll i universitetets Spex.

Legenden om Arthur - ett spex med drag i.
Ett spex fyllt med skratt, sång och dans. Vi får följa en pojke som så gärna vill bli riddare, men frågan är hur och om han lyckas. På hans väg får vi träffa en rad andra olika figurer som alla vill hjälpa honom. Eller?
Även detta såelas på Kalmar Teater.
Har du inte möjlighet att komma den 8:e så har du chans även den 11:e och den 12 maj.

Samtidigt jobbar jag som fotolärare, dramalärare, innesäljare, på kalmarteater och som fotograf för att få ihop till hyra osv.

Skulle vilja leva på teatern och fotograferandet

Har i stort sätt ingen ledig tid alls, hinner varken träna eller sova och äta ordentligt. Visserligen sover jag ju illa oavsett vad jag har att göra men nu finns det ju bara några timmar om natten att sova på. Tyvärr somnar jag ju inte utan ligger och grubblar en massa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0